Saturday, May 14, 2016

MAIONEZĂ DE CASĂ 



De cînd am aflat această reţetă nu mai cumpăr maioneză din super-market. E cea mai simpla şi cea mai gustoasă. Astfel, pentru 150 gr de maioneză veţi avea nevoie de:

Ingrediente:
- un ou
- o linguriţă de muştar
- o lingură suc de lămîie
- ulei rafinat (cantitatea de ulei depinde de cît de consistentă doriţi să fie maioneza)
- sare şi piper
***
Pentru a pregăti maioneza veţi avea nevoie de un blender vertical. Am încercat cu blenderul orizontal, nu mi s-a primit niciodată.

Astfel, punem într-un borcan mai mic sau în paharul blenderului un ou, o lingură suc de lămîie, o linguriţă de muştar, un praf de sare şi de piper şi mixăm 20 de secunde pînă obţinem o masă ca în poză.

După aceasta, începem să adăugăm încetişor, puţin cîte puţin, uleiul rafinat mixînd cu blenderul de la baza paharului în sus, cu mişcări lente jos/sus. Veţi observa că maioneza începe să prindă culoare :)

Dacă doriţi ca maioneza să fie de consistenţă mai groasă, atunci mixaţi cu mai mult ulei, iar dacă nu, atunci turnaţi în timp ce mixaţi ulei mai puţin. Eu nu am dorit o maioneză foarte consistentă aşa că am lăsat maioneza la consistenţa din poza de mai jos.

Folosiţi această maioneza în orice bucate, iar dacă doriţi mai multă maioneză, dublaţi ingredientele!
Se păstrează la frigider pînă la 3 zile.

Poftă mare!





No comments:

Post a Comment